Polski English

I etap - opis

I etap projektu - Rozpoznawanie i badanie najważniejszych czynników wpływających na warunki ekologiczne regionu.
Czas realizacji: październik 2008 – styczeń 2009

W realizację tego etapu projektu będą zaangażowani uczniowie oraz nauczyciele geografii i biologii. Pracując w grupach wykonają oni następujące zadania:
1. Zbadają czynniki kształtujące lokalne środowisko ekologiczne
2. Przeanalizują występowanie żywiołowych zjawisk przyrodniczych i ich wpływ na środowisko
3. Przeanalizują kwestię wycinania drzew pod kątem przepisów prawnych
Realizację tych zadań każda z partnerskich szkół wykona w sposób odrębny, uwarunkowany warunkami geograficznymi i środowiskowymi każdej szkoły. Zostaną zorganizowane stosowne wycieczki i spotkania. W realizacje tego etapu projektu zostaną włączone lokalne instytucje, związane z ochroną środowiska. Wyniki pracy będą przedstawione w postaci prezentacji i artykułów, umieszczonych na stronie projektu.

I etap - wyniki pracy

Zakończył się I etap realizacji naszego projektu. W tym etapie uczniowie partnerskich szkół badali ekologiczne warunki własnych regionów.

Szkoła polska

Nasi uczniowie pracowali w 4 grupach pod kierunkiem nauczycieli geografii i biologii. Wykonali oni 4 zadania:
1. Żywioły i ich wpływy na środowisko
Dla zrealizowania tego zadania uczniowie współpracowali z Wydziałem Zarządzania Kryzysowego w Starostwie Powiatowym. Tam pozyskali materiały informujące o tym, jakie zjawiska żywiołowe występują na naszym terenie i jak wpływają one na środowisko. Najważniejszym dokumentem okazał się film ukazujący wielką powódź w 2001 roku. Podsumowaniem pracy uczniów jest prezentacja multimedialna.
Autorzy: Klaudia Firla, Krzysztof Iberle, Ali Salame, Michał Szul
Opiekun grupy: mgr Jolanta Szajowska - nauczyciel geografii
2. Wpływ zakładów przemysłowych Kopalni Siarki „Machów” i Zakładów Chemicznych „Siarkopol” na środowisko
Uczniowie zbadali wpływ na nasze środowisko Zakładów Chemicznych „Siarkopol” oraz Kopalni Siarki Machów ( w likwidacji). Zorganizowane zostały wycieczki do tych instytucji oraz spotkania z pracownikami. Uczniowie pozyskali wiele materiałów, na podstawie których wykonali prezentację multimedialną podsumowującą ich pracę.
Autorzy: uczniowie klasy III "B" i II "B"
Opiekun grupy: mgr Urszula Staniszewska - nauczyciel geografii
3. Badanie stanu ekologicznego naszego regionu „skalą porostową”
Uczniowie badali występowanie różnych rodzajów porostów i na tej podstawie formułowali wnioski dotyczące stanu ekologicznego naszego regionu.
Autorzy: uczniowie klasy III "A"
Opiekun grupy: mgr Małgorzata Nowacka - nauczyciel biologii
4. Wycinanie drzew – przepisy prawne
W realizacji tego zadania uczniowie podjęli współpracę z Wydziałem Środowiska i Rolnictwa Urzędu Miejskiego w Tarnobrzegu. Tam uzyskali wiele potrzebnych informacji i materiałów. Ponadto zorganizowali wycieczkę w czasie której wyszukiwali najwspanialsze okazy drzew w naszym mieście.
Autorzy: uczniowie klasy II "A"
Opiekun grupy: mgr Urszula Jaworowska - nauczyciel biologii

Szkoła włoska

5. Global Warming (angielska wersja)
- What is the greenhouse effect?
- Greenhouse’s effect evolution
- Global warming’s causes
- Global warming’s consequences
- Role of global warming in climate chang
- How to combat the greenhouse effect
- The Kyoto Protocol
Autorzy: Altavilla Grazia Maria, Di Clemente Mariaelena, Scarpulla Erminia, Travaglia Silvia, Sturnio Sarah Banno Mariolina Parisi Marina Livera Serena Popolo Silvia Giangreco Alessia
6. Alternative energies (angielska wersja)
- Alternative energies in Sicily
- Wind energy
- Solar energy
- Transformation energy
- Tidal energy
Autorzy: Sarah Sturnio and Mariolina Banno With the collaboration of: Mariaelena Di Clemente, Travaglia Silvia, Altavilla Grazia Maria, Scarpulla Erminia, Parisi Marina, Livera Serena, Popolo Silvia, Giangreco Alessia